CULTURELE MERCHANDISING

Originele souvenirs die een mooie herinnering zijn aan je museumbezoek


CULTURELE MERCHANDISING


BAI ontwikkelt en produceert sinds de jaren ‘90 merchandising voor musea en culturele organisaties.



Merchandising voor musea

Samen met het museum wordt een productielijn ontwikkeld die gebaseerd is op stukken uit de permanente collectie of de tijdelijke tentoonstelling. Zo ontwerpt BAI postkaarten, notitieboekjes, magneten en tote bags, maar ook posters, spiegels en bladwijzers. Originele souvenirs die een mooie herinnering zijn aan je museumbezoek. De productielijnen zijn constant in beweging, verschillen ook van tentoonstelling tot tentoonstelling en worden elk seizoen aangevuld met nieuwe producten. 


Toonaangevende musea in België

Intussen werkt BAI al jaren succesvol samen met vooraanstaande musea in België, zoals het MAS-museum, het Rubenshuis, het museum Mayer Van den Bergh, het Red Star Line Museum, het Middelheim, het KMSKA, het Plantin-Moretusmuseum in Antwerpen, Museum M in Leuven, de Brugse musea, BOZAR in Brussel, het AfricaMuseum in Tervuren en voor vele tijdelijke tentoonstellingen.


Flemisch Masters

Daarnaast ontwerpt BAI ook speciale collecties voor culturele events zoals de campagne ‘Flemish Masters’ van Toerisme Vlaanderen (2018-2020), de Floralia-tentoonstelling in Gent, de succesvolle productielijn ‘Ride like a Flandrien’ met de gekende retro-petjes en vele andere.


  • DIAMOND
  • Share by: